Çizgi Film ve Animasyon Bölümü
Kavram | Tanım | Detaylar |
---|---|---|
Çizgi Film ve Animasyon | Birkaç çizimin gösterilmesiyle oluşan hareketli görüntü | İlk çizgi filmler ve animasyonlar sıralı kâğıtların hızlı geçişleriyle oluşturuluyordu. Günümüzde ise bilgisayarda vektör ve piksel tabanlı animasyonlar oluşturuluyor. |
Çizgi Film ve Animasyon Bölümü | Teorik bilgiyi uygulamaya döken, bilimi sanatla, gerçekliği ise sanalla harmanlama bölümü | Üniversitelerin sanat ve tasarım fakültesi veya iletişim fakültesinde bulunur. Eğitim süresi 4 yıldır. |
İş İmkanları | Animasyon ve çizgi film bölümünden mezun olanlar için çeşitli kapılar açar | Film şirketlerinde, reklam ajanslarında, TV kanallarında, bilgisayar oyunu stüdyolarında ve karikatür dergilerinde iş imkanı bulunabilir. |
Çizgi Film ve Animasyon Dersleri | Bilimi ve sanatı birleştiren dersler | Renk, doku ve ışık konularını öğrenir, yaratıcı düşünmeye teşvik eder ve çizim yazılımlarına hakim olmayı sağlar. |
Tanımlar | Figürlerin ve nesnelerin hareketlerini aşama aşama belgeler | Çizdim ve animasyonun aşamaları; karakterin tasarlanması, renklendirilmesi, figürün hareketlendirilmesi ve sanal kamera ve ışıkların eklenmesidir. |
Projeler | Animatörlerin ve sanatçıların oluşturduğu eserler | Çeşitli çizgi film ve animasyon projeleri üzerinde çalışılır. Bu, hem eğitim hem de mesleki deneyim için önemli bir parçadır. |
Çizgi Film ve Animasyon Yaratıcılığı | Çizgi film ve animasyon sanatında merkezi bir konudur | Etkili ve ilgi çekici karakterler ve hikayeler yaratmak için sanatçıların yaratıcı olması gerekir. |
Teknoloji | Çizgi film ve animasyon sanatının evrimini büyük ölçüde etkilemiştir | Günümüz sanatçıları teknolojiyi kullanarak daha karmaşık ve sofistike hikayeler ve karakterler oluşturabilir. |
Art arda birkaç çizimin gösterilmesiyle oluşan hareketli görüntüye çizgi film ve animasyon denir. İlk animasyonlar; figür veya nesnelerin hareketlerini aşamalar halinde çok sayıda kâğıda çizerek, kağıtların hızlı geçişleri ile oluşturuluyordu. Günümüzde ise teknolojik gelişmelerle birlikte bilgisayarda vektör ve piksel tabanlı animasyonlar oluşturuluyor. Animasyonun oluşturulması birkaç aşamadan meydana geliyor. İlki, karakterin tasarlanması ardından ise renklendirilmesidir. Diğer aşamada nesneyi veya figürü hareketlendirmedir. Sonrasında gerçekle benzerliği yakalamak için sanal kamera ve ışıklar devreye girer. Bundan sonraki aşama animasyon şekline göre değişim gösterir.
Geçmişte iki veya üç boyutlu film çalışmaları yer alırken, günümüzde bunlara; dijital oyunlar, reklam içerikleri, sinema film içerikleri gibi çizgi filim animasyon uygulamaları eklenmiştir. Çizgi film ve animasyon yaklaşımı, ticari ve sanatsal olarak reklam, eğlence, eğitim gibi alanlarda internet uygulamalarının da gelişmesiyle dünya genelinde olduğu gibi ülkemizde de yaygınlaşmıştır.
Çizgi Film ve Animasyon Bölümü Nedir?
Çizgi film ve animasyon bölümü; teorik bilgiyi uygulamaya döken, bilimi sanatla, gerçekliği ise sanalla harmanlama kabiliyetine sahip bir alandır. Bölüm, iletişim alanında verdiği teorik bilgileri uygulamalı olarak öğretebilme amacını taşımaktadır. Alınan eğitim sayesinde sektörün ihtiyaç duyduğu nitelikte, donanımlı meslek ve sanat insanlarını yetiştirmeyi başarmaktadır. Çizgi film ve animasyon bölümü geleneksel elle çizilen ve dijital çizimleri içeren animasyon temel becerilerini kazandıran akademik bir disiplin olarak bilinir.
Çizgi film ve animasyon bölümü üniversitelerin sanat ve tasarım fakültesi veya iletişim fakültesinde yer alır. Öğrenciler sözel puan türünden tercih yapar. Eğitim süresi 4 yıldır. Bölümü başarıyla tamamlayan öğrenciler, lisans diploması almaya hak kazanır. Çizgi film ve animasyon bölümü; dijital iletişim şeklinin büyük bir hızla geliştiği çağımızda, iletişim ve görsel sanatları kapsayan sektörlerde gereksinimi duyulan bir alan olma özelliği ile önemli bir yere sahiptir. Üniversitelerin amacı; iletişim sektörüne nitelikli elemanlar yetiştirmek ve donanımlı akademik kadroların yetişmesinde rol oynamaktır.
Çizgi Film ve Animasyon İş İmkanları Nelerdir?
Üniversite sınavına girecek tüm adaylar meslek tercihi yapmadan önce kariyerlerinde nasıl yol alabileceklerini öğrenmek ister. Yaptıkları araştırmaların büyük bir çoğunluğu iş imkanlarının neler olduğudur. Çizgi film ve animasyon bölümünü başarı ile tamamlayan herkes çizgi film sanatçısı ya da animatör unvanı elde eder. İş imkanları araştırılırken oldukça geniş bir çalışma alanı ile karşılaşmak mümkündür.
Öğrencilerin birçoğu daha mezun bile olmadan iş imkanı elde edebilirler. Bölümden mezun olanlar; oyun endüstrisi, dijital animasyon çalışmaları içinde yer alabilirler. Mezunların diğer iş imkanlarını aşağıda inceleyelim.
Sinema, animasyon ve multimedia,
Yapım şirketleri,
Reklam ajansları,
Televizyon işletmeleri,
Bilgisayar oyunu stüdyoları,
Karikatür dergileri,
Görsel iletişim,
Müzik şirketleri,
Medya kuruluşları,
Uluslararası animasyon film derneği gibi çok sayıda seçenekten oluşan iş imkanına sahipler.
Çizgi Film ve Animasyon Mezunları Ne İş Yapar?
Çizgi film ve animasyon mezunları için oldukça geniş iş imkanı olduğundan bahsettik. Çalışma alanlarına göre aldıkları sorumluluklarda değişiklik gösterir. Çalıştığı projeye göre farklı görevleri olan çizgi film sanatçılarının, genel olarak iş sorumlulukları aşağıdaki gibidir.
Sahip oldukları fikirler ile dijital ortamları kullanarak, animasyon ilkelerine uygun olarak animasyonlar üretmek.
bilgisayar programları aracılığı ile televizyon, filim, dizi, çizgi film karakterleri oluşturmak.
Tasarım ekibi ile birlikte organize olarak, görselleştirme konusunda tüm süreci takip etmek.
Renk ve ışık efektlerini uygulayarak tasarımlara yeni boyutlar eklemek.
Film müziği ile karakterlerin hareketlerini senkronize olarak zamanlama ayarlarını yapmak.
Öncelikli olarak ihtiyaçların neler olacağını analiz etmek, senaryoları değerlendirmek, animasyonların oluşumlarını sağlamak, düzenleme aşamasında müşteri ve üretim ekibi ile iş birliği içinde olmak.
Editörle bir arada çalışmak. Buradaki amaç, arka plan ve grafikleri animasyon katmanları ile bir araya getirmek.
Sonuca gelindiğinde ürünün müşterinin gereksinimleri karşılayacak şekilde uyumlu, belirlenen bütçeye göre ve planlanan zamana uygun teslimatını gerçekleştirmek.
Animasyonun son hali ile müşteriyi buluşturmak.
Çizgi Film ve Animasyon Dersleri Nelerdir?
Animasyon sanatçısından kreatif fikirler üretecek ve onları uygulayacak, yaratıcı düşünebilme becerisi gelişmiş olması beklenir. Renk, doku ve ışık ile alakalı iyi kavrama özelliğine sahip olmaları gerekir. Ekip çalışmasına uygun olmaları, programlı çalışma prensibini edinmiş olmaları gerekir. Çizgi film ve animasyon alanında kullanılan yazılımlara hakim olmaları diğer beklenen özellikler arasındadır. Çizgi film ve animasyon bölümü tüm bu saydığımız özelliklere uygun mezunlar vermek için 4 yıllık lisans eğitimi boyunca öğrenciler,teorik ve uygulamalı çok sayıda derse katılacaktır. Bunun yanı sıra eğitim yaşamları içinde; çift çekim, karıştırma koşulları, perspektif gibi çeşitli uygulamalar ve çok çeşitli komedi yürüyüşleri, koşu canlandırmaları hakkında bilgi sahibi olacaktır. Çizgi film ve animasyon bölümü öğrencilerin 8 yarı yıl boyunca alacakları dersler şöyledir;
Çizgi Film Teknikleri,
Animasyon Desen,
Bilgisayar Destekli Görsel Tasarım,
Animasyon Genel Tasarım,
3 Boyutlu Işık ve Renk,
Çizgi Filmde Sahne Tasarımı,
2 Boyutlu Bilgisayar Animasyon Tasarımı,
Bilgisayar Yardımı ile 3 Boyutlu Animasyon Tasarımı,
Sayısal Kurgu,
Çizgi Film ve Animasyon Taban Puanları ve Sıralama
2020 Çizgi Film ve Animasyon Taban Puanları ve Çizgi Film ve Animasyon Başarı Sıralamaları aşağıdaki gibidir. Yazımızdaki verilerin tamamı ÖSYM ve YÖK tarafından açıklanmış olan en son güncel puanlardır.
Üniversite | Bölüm | Taban Puan | Başarı Sırası |
---|---|---|---|
BAŞKENT ÜNİVERSİTESİ | Çizgi Film ve Animasyon (Burslu) | 414,18609 | 8127 |
YAŞAR ÜNİVERSİTESİ | Çizgi Film ve Animasyon (Burslu) | 406,49269 | 11334 |
ÜSKÜDAR ÜNİVERSİTESİ | Çizgi Film ve Animasyon (Burslu) | 392,77304 | 19997 |
İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ | Çizgi Film ve Animasyon (Burslu) | 379,14439 | 33007 |
BEYKOZ ÜNİVERSİTESİ | Çizgi Film ve Animasyon (Burslu) | 373,75723 | 39742 |
İşletme Eğitimimi tamamladıktan sonra uzun yıllar eğitim sektöründe hizmet verdim. Eğitim alanında çalışmalara devam ederek, her alanda içerik üreterek, kendimi geliştirmeye devam ediyorum.